Fortsättning på no-poo



Gammal bild på mitt "naturliga svall" + tatuering, typ

Jag köpte mig ju ett Coop extra-balsam för några veckor sedan, och satte igång med balsammetoden. Men hur har det gått då?
- Det har gått skitbra, och jag rekommenderar er alla att köra på med det. Det finns massa att läsa om balsammetoden, och jag tänker ta för givet att ni har lite baskunskaper - men annars är det bara att fråga på!

Mitt hår har blivit fylligare, färgen håller sig mycket längre och det känns starkare. Jag har ju dock inte använt något vårdschampoo (har inte hunnit köpa) så mina toppar är lite torra ibland - dvs. trots att jag använder endast balsam, blir mitt hår nästan torrt. Inte fett och smutsigt som många tror.

Men för mig har det, hur som helst, gått lite extra smidigt. Varför? Jo, för att jag redan innan jag började tvättade mitt hår extremt sällan. Om man tvättar sitt hår ofta så blir håret fett snabbare, och det blir en ond cirkel. Precis som med hud, så torkar håret ut vid för regelbunda tvättar. Så jag som var van att tvätta mitt hår sällan, slapp den där bieffekten man brukar ha första veckorna med no-poo, då håret blir fetare än vanligt. Jag tvättar mitt hår en gång i veckan, hade antagligen tvättat mer sällan om jag inte hade en pojkvän som röker, men ja, en gång i veckan är soft ändå.

Ett tips är att tvätta med bikarbonat emellan de riktiga tvättarna om ni försöker vänja bort att det blir fett snabbt. De gånger jag sprayat hårspray i luggen/liknande, har jag tvättat bort det med lite bikarbonat i väntan på att jag faktiskt behöver tvätta håret. Det går också att använda sig av bakpulver, det vet jag att José trivs bra med, men jag har inte testat det så! Saknar ni glans i håret kan ni skölja med äppelcidervinäger som jag skrev om här.
Make up & recensioner | |
#1 - - Lotta:

Jag visste inte (innan jag läste det i din blogg) att det faktiskt finns andra som bara tvättar med balsam! mitt hår är extremt slitet och torrt så jag började tvätta med bara balsam ibland och det har funkat skitbra. ska fan läsa på om det här nu!!

#2 - - Lena:

re: Tack så mycket!

Jag tror inte att det är helt möjligt att bli av med äs helt, kanske till en viss del men ibland får man ju såna sjuka tankar... :/ Ta hand om dig och tänk positiv!

#3 - - Ida:

Värt att prova minsann :D Roligt med riktiga utvärderingar! :)

#4 - - Josefine aka José:

Bakpulver och äppelcidervinäger<3 Så här bra har mitt hår aldrig mått! :D Om man har mjäll är det bara att ha i lite tee tree oil i bakpulverblandningen så försvinner det hux flux!

#5 - - Linda:

Jag tvättar mitt hår som MEST en gång i veckan haha. Mitt hår blir cp annars! Sen är jag lat också <3

#6 - - Virvelvindsflickan':

Älskar mitt nya mood-schampoo + balsam!

#7 - - iuyagsfya:

Hej tjejen!

Jag har precis startat en Faceook grupp för alla oss som är nyfikna på, eller redan kör No poo/balsammetoden. Gilla gärna sidan och bidra med dina erfarenheter, tips och bilder!

https://www.facebook.com/pages/No-poo-H%C3%A5rv%C3%A5rd-utan-schampo-och-naturlig-hudv%C3%A5rd/139622872814010



Kram Therése

Upp