New in, Lush:

 
 
 

Lush säger: "Till den här tvålen fann Mark och Mo inspiration från sin tonårsdotter som hade en rosa period. De ville samla alla hennes favoritsaker i en rosa tvål sprängfylld med söta dofter."

Jag säger: Godis, godis, godis.Vill äta den, och det vill Nicklas med. Fick den underbara av Karin i studentpresent!! <3
 
 
 
Retread:
Lush säger: "Vi gör en bas på sjögräs och lanolin och tillsätter sen sojamjölk för proteinets skull.. Olivolja, jojobaolja och avokadoolja går in på djupet och ger fukt och näring. Vårdande färsk melonjuice och youghurt rörs sist i."

Jag säger: Har inte använt den supermycket än, men den verkar fixa mina förstörda hårtoppar väldigt bra! Läste på några ställen att folk inte tycker den går in i håret riktigt, och jag håller med - men jag vet inte om jag tror det gör den sämre, egentligen. Dock doften. Fyfan vad äckligt den luktar  - och jag verkar vara ensam om att tycka det. Även uttvättad stinker jag alger, men det är okej. Håret blir fint.


Sweetie Pie.
Lush säger: "Detta är vår allra sötaste lilla sötsak. Vi startar blandningen av denna med att göra en dekokt på körsbär och kokosnöt, sen blandar vi i sjögräs och kokar upp det tills det blir till en gel. Då gäller det att snabbt få över det till burken så att det inte stelnar i kastrullen."
 
Jag säger: Sweetie pie är jättemysig/äcklig att leka med (beror på vad man tycker om gel-konsistens) och luktar som tuggummi. Assött med andra ord! Så inget för den som lätt får huvudvärk, men ack jag gillar den.
Fick den här gratis tack vare någon grej på FB, så det kändes super!

 
 
Har ni missat vad Lush är? Det är djurvänligt, handgjort och superfint. Vissa saker är lite småkasst, typ för no-poo'are, men djuren är ju iaf. viktigast. In i butikerna och lukta, annars kommer ni aldrig förstå härligheterna Lush har att bjuda på!
 
 
 
 
 
Make up & recensioner | djurvänlig, lush, miljövänlig, recension, retread | |
#1 - - Virvelvindsflickan:

åååh, tack för tipset !

#2 - - Ida:

Älskade lush!

Upp