Review: Lush - Gorgeous

Från Lush hemsida:
"När endast det bästa är bra nog

Det här är vår ultimata ansiktskräm. Den där vi inte höll tillbaka och använde de bästa och mest effektiva ingredienser i naturens skafferi, utan att spara på några kostnader. Vi gör en lätt, tunn mjukgörare av sex underbara vegetabiliska oljor. Vi krossar färsk ananas och filtrerar juicen, pressar färska ekologiska citroner och apelsiner, tillsätter apelsinbloms- och honungsvatten, neroliolja, apelsinblom absolute och myrra – sen blandar vi ner alltihop försiktigt i krämen.

Så här gör du

Massera in i ansiktet och känn dig som en kunglighet eller president"

Gorgeous är en sådan där produkt jag aldrig någonsin skulle köpa personligen. Den är svindyr i mina mått, och jag föredrar vanliga oljor som mandelolja när jag återfuktar ansiktet. Prislappen på Gorgeous ligger på drygt 500 kronor, och det är då en liten, men dryg, burk på 45 gram man får. Dock blev det extrema missförstånd mellan mig och butiksbiträdet under mellandagsrean och jag råkade få med mig den ändå - på halva priset iallafall, som tur var.


Gorgeous har fungerat helt okej för mig. Den luktar underbart, och smälter in bra i huden. Att ha den före foundation har både fungerat och inte fungerat för mig, den har fått mig att känna mig lite "svettig" - men den har också hållit foundationen på plats hela dagen. Speciellt mineralfoundation. Jag har inte märkt någon extrem skillnad på min hudkvalité, men den har inte försämrats iallafall!

Gorgeous ska fungera för alla hudtyper - och jag håller nog med. Den är väldigt lätt i formulan, vilket gör att man inte känner sig speciellt fet i huden kort efter att man smörjt in den - men den återfuktar också huden väldigt bra från grunden då den innehåller massa superbra oljor som den får alla tummar upp för.

Dock satte jag mig och googlade lite på vad andra människor tyckte, och fick upp en ganska skrämmande review på innehållsförteckningen av Gorgeous. Den innehåller tyvärr ganska många "rödmärkta" produkter, som inte gillas för mig som söker naturligare produkter hela tiden. Här hittar ni innehållsförteckningen iallafall! Lush har tyvärr ibland en förmåga att slänga in högst onödiga saker i sina produkter, men det känns som att de faktiskt kommer arbeta bort det nu när de blivit så pass stora.

 

Kommer jag köpa Gorgeous igen? Nej, den prislappen får snåljåpen att grina i mig. När jag blir superrikt kanske!
Rekommenderar jag den åt andra? Ptja, har du råd - absolut, testa! Men att slösa halva studiebidraget på? Nej.

 

Make up & recensioner | |
#1 - - M:

Såg ju bra ut fram till de sista ämnena. Har länge letat efter något naturligt som återfuktar bra (är väldigt torr) men ändå inte är för fet så att den lägger sig utanpå (har acne och blir lätt blank trots torr hy). Mina favoriter är tistelolja och aloe vera men dom är otillräckliga på vintern tyvärr - jag lyckas bli torr ändå. Honung är det enda som funkar mot både torr hy, acne och blank hy - tacka vet jag honungsmasker! Men det har man ju inte alltid tid med direkt. Ska bli skönt med sommar så att man får ordning på huden igen :)

Svar: Sen finns ju de ämnena i typ allt skulle jag gissa! Men ja, lite neg iaf.Nej det förstår jag haha. För mig är mandelolja och aloe vera bäst.:)
Alexandra Johansson

#2 - - Kaleido:

Köpte hem två produkter från Phenomé (70% off). De är tydligen typ 98% naturliga ämnen, inga parabener etc. och har ej testats på djur (människotest). Ska bli kul att testa när allt mitt andra är slut :D

Svar: Niiice!:D
Alexandra Johansson

#3 - - mia:

en grabb som jobbar på Lush sade förut att deras ansiktskräm Imperialis ska vara ungefär likadan som Gorgeous; fast typ hälften så dyr. jag har självt använt den i omgångar (körde dock med Celestial nu under vintern), och med min blandhy funkar den suuuuuuuper! tips ba, iallafall du är ute efter en annan. be om prov i butik! :*

Svar: ohh ska kolla den! :D
Alexandra Johansson

Upp