Everything is movinggg

http://stream2.gifyo.com/pictures/220130624/large/8105c3e3b69bb29bc70869be557c88fb-355430598.gif
http://stream2.gifyo.com/pictures/220130624/large/47cb49d7b1f3a00e47c6a1175bbce72d-827076949.gif
Jag söker inspiration. En ny kamera, en ny bloggdesign, nya fotoställen, nån att fota med, en billig second hand-runda och att nån städar mitt sminkbord. Jag söker ork att göra något kreativt med min kanske sista arbetslösa-vecka.
 
En sak jag gått och tänkt på ett tag är folk som inte "orkar" vara medveten, för att det är för psykiskt påfrestande. Så är jag med ibland, men just inom feminism/genus så är det i princip omöjligt att stänga av när man väl börjat se saker. Och det tycker jag är skönt - för nu för tiden blir man också oftad belönad med vettiga personer runtom sig. HBTQ-vänliga reklamer, länder som accepterar homosexuella äktenskap, genusmedvetna kataloger etc. Man blir liksom varm och glad, även om man också möter extremt mycket motstånd.
Men för varje erkänd feminist, för varje skippat köttmål, för varje genomtänkt beslut så får man känna sig nöjd, glad att bidra till något större - även om det bara är i huvudet ibland.
#1 - - Amanda:

fint skrivet tycker jag

#2 - - Luna:

Du kan ju fota med mig! ;) Världens minst fotogensika person XD

Svar: Jag fotar gäärna med dig!;*
Alexandra Johansson

#3 - - Ida Gustafsson:

Jag känner likadant med kreativiteten. Vill så mycket.
Och ja, jag har också väldigt svårt för att förstå de som bara vill leva i fullkomlig blindo, och förneka allt runtomkring. För visst om man inte orkar varje sekund men man tycker at det påverkar så mycket att det är konstigt att så många bara väljer att skita i/späda på allt.

Svar: Eller hur, man borde känna sig så.. maktlös? på ett annat sätt liksom
Alexandra Johansson

#4 - - Ida Gustafsson:

Ja precis, för det är ju oftast inte så att de inte är medvetna om att det finns mer i världen än deras egna intressen.

Upp