Älskar kränkta människor

 
 
 
Ni vet.
Män som bah "AHMEN det är synd om oss med!"
Vita som bah "Hallååå nu förstörs min jul om dockan försvinner!!"
Kvinnor som bah "Alltså jag har ju aldrig blivit förtryckt så ni hittar på!!" 
Folk som bah "Men alltså, bry er om nått VIKTIGT. Som Afganhistan eller nååå!!!" (det roliga där är ju att de själva inte bryr sig om nått alls)
 

Nej, det är inte fucking synd om er SOM GRUPP. Att alla individer har det asjobbigt hör till livet, det är bara att slicka och svälja så att säga. Män som grupp ska skatta sig så jävla lyckliga, vita ska bara hålla käften inom i princip allt, kvinnor som är livrädda för feminister "för jag viiiiill ju vara snygg" har bara missat grejen och alla som bryr sig om nått: klarar av att bry sig om något annat OCKSÅ.
 
 

En parantes så där på lördagskvällen innan vinflaskan korkas upp.
http://stream2.gifyo.com/pictures/220130928/large/89591003366aa69818cb5464ba86f0a2-213272015.gif
Skål!
 
 
 
What was going on today? | |
#1 - - Sara:

ååååh eller hur!

Svar: ;*
Alexandra Johansson

#2 - - Anonym:

så det är fel att män kan tycka att det är jobbigt att vara man? är det bara okej för kvinnor att klaga? jag brukar gilla dina inlägg men det här var seriöst bara idiotiskt. män utsätts för kroppsideal dagligen också, men det är bara kvinnor som får klaga på att kvinnoidealet är dåligt? jag förstår inte. ja, män har det bättre i många aspekter av livet men det betyder inte att man som man inte får tycka att vissa saker är fel, som exempelvis ideal eller könsnormer.

Svar: Vad onödigt att du tar ett av mina mest impulsiva och oarbetade inlägg som "omg nej" och läser in så himla mycket i det! Speciellt då det här redan diskuterats typ tusen gånger runt om i medievärlden.
Som jag skrev - som Grupp är det inte synd om män enligt mig. På samma sätt som det som grupp inte är synd om vita, eller heterosexuella.

Att det är synd om INDIVIDEN skriver jag också - att det hör till livet. Klart det är assynd om den där snubben med liten kuk som tror att ingen vill ligga med han, eller har finnar eller som är för kort eller allt det där. Men som grupp - att han antagligen ändå kommer få hög lön, en klapp på ryggen när han tar ut pappaledighet, kan gå hem på nätterna utan rädsla - där är det inte synd om vita män.

Det ÄR synd om snubbar som inte känner sig passa in i de rådande könsnormerna men han kommer ändå hyllas 1000 ggr mer än en tjej som känner att hon inte passar in i de rådande könsnormerna.

Och det mitt inlägg syftar på är "de kränkta". Som varje gång ska skrika "MEN KILLARNA DÅÅÅå!!" till feminismens diskussioner. Vadå men killarna då? Ta hand om er egen skit, varför ska kvinnor kolla till männens problem när våra problem är så jävla akuta runtom i världen? VI kan inte ta hand om deras komplex, deras ideal, deras normer. Vi kan ABSOLUT hjälpa till att stödja dem - på samma sätt som de kan hjälpa till och stödja oss. Men en man kan inte föra vår talan, och vi kan inte föra deras, men ändå skriker alltid någon "men hallåååå, det är synd om killarna ocksåååå" när man talar om typ våldtäkter ("Nu förstörs hans liv om han blir dömd" "Nu drar ni alla killar i smutsen av att lägga ut statistik" "Men killar blir ju misshandlade oftare!!"(ja, av varandra.) och tar bort fokusen från offret.

Nu blev det en väldigt lång förklaring på något väldigt enkelt. Men absolut inte en så lång förklaring som behövs - läs inte mellan raderna för mycket, jag är bakis som fan och försöker få ut lite enkel fakta bara i ett kommentarsfält liksom, not my thing. Länkar två artiklar som syftar mot det jag snackar om!

http://ladydahmer.nu/ska-vi-snacka-systerskap-sa-kan-vi-inte-halla-patriarkatet-om-ryggen-och-det-gor-vi-varje-gang-vi-tar-mannens-fortryckarens-parti/

http://www.newsmill.se/artikel/2011/12/14/nej-det-r-inte-synd-om-m-nnen
Alexandra Johansson

Upp