Every mornin'





Varje morgon. Min fina familj (till och med enhörningen Fittie) ligger och myser i sängen och jag släpar mig till jobbet. Idag är det dessutom helt underbart väder, som jag inte kommer se så mycket av. </3

Förresten, ser ni Trixies underbara svans?! SO FLUFFY I'M GONNA DIE.
What was going on today? | |
#1 - - idalida:

SO FLUFFY!!!!

Svar: <333
Alexandra Johansson

#2 - - Andrea:

Hejsan!
Jag har bestämt mig för att bli vegan. Men då tänkte jag, kläder i väg. Vilka affärer handlar du dina kläder i från, kan man handla från h&m, gina eller nelly. Samt vilket smink räknas som veganskt? Jag har googlat men får faktiskt fram delade svar. Vad tycker du och vad använder du? Tack i för hand!

Svar: Tjo! Jag är inte vegan(äter mest veganskt och undviker hudvårdsprodukter som ej är veganska dock), och att vara vegan kräver enormt mycket tankekraft från en själv - så du kan tyvärr inte gena så mycket via tips då nya grejer kommer hela tiden, och alla har olika krav! Jättemånga märken har massa veganskt - men det kan ju vara djurtestat, och tvärtom då. Därav är det delat - vissa tycker bivax är ok, andra tycker löss är ok, vissa slarvar med att läsa om glycerin.

Inom kläder är ju nästan allt veganskt, utom skinn etc. Men är företaget etiskt försvarbart? Är det ok att köpa kläder från företag som också säljer skinn? Det handlar helt om hur du känner! Gina säljer ju skinn etc, men går ut med en bra politik och djursyn.

Smink som är vegansk är jag dålig på då jag fokuserat på icke djurtestat mer, men Sleek tror jag, ELF överlag, LUSH's smink (och 80% av produkterna), och så. Men som sagt, massa saker från Loreal är ju veganskt (som Body shop) - men pengarna går till djurtester etc.


Så, du får gå igenom med dig själv, fokusera på olika saker (mat är ju störst del) och arbeta fram nått som fungerar för dig.:)
Alexandra Johansson

Upp