Det fortsätter...

ELLER NÄR PROFESSORN SNACKAR OM ATT VI IDAG INTE FIXAR POJKARS UTBILDNING ORDENTLIGT DÅ ALLA BEHANDLAS LIKA. Eller - för att skolplanen inte är anpassade efter olika..?
 
 
... Det är ju det vi vill förändra! Att alla ska bemötas efter INDIVIDUELLA saker, att alla är olika, inte alla kön är lika. Att ja - många killar behöver extra undervisning pga. arv och miljö (arv pga tjejer blir könsmogna tidigare & miljö pga de inte uppmuntras överlag att läsa/skriva/vara lugn lika mycket). Och det vet alla feminister + smarta överlag. Men det icke-feminister missar är att vissa tjejer och hens OCKSÅ kan behöva den där extra undervisningen, pga miljö och arv. Att tjejer KAN ha ADHD/liknande glöms i vanliga skolor, de är hysteriska och oregelbundna istället, och upptäcks först alldeles för sent eftersom man går efter normerna. För precis som professorn sa - så är det större olikheter i hjärnan pga av olika individer än olika kön. Alltså. BLAAH.
 
 
Och ju mer man tittar inser man hur otroligt ironisk och elak Belinda är. "MHMM.. visst seru..."
 
Belinda - Säger du sopgubbe & -gumma till exempel?
Mamma - Nej jag försöker låta bli, jag vet ju inte vilket kön personen har faktiskt.
Belinda - ... Hur kan du inte veta det? (SÅ JÄVLA EXKLUDERANDE)
Mamma - För att jag känner flera transpersoner till exempel... (och inte kikar under kläderna på personen?)
Belinda - ... Som är sopgubbar alltså?
Mamma - .........
 
Alla hon intervjuar är iallafall väldigt duktiga och försöker. "Till och med" politikern som var skeptisk mot nakenbadet var så jävla bra. "Vi kan inte avgöra hur folk ska vara klädd, förutom hygeniskt".
 
#1 - - idalida:

Har alldeles nyss sett klart det där jag med. Och sitter på riktigt och GRÅTER för jag känner att min, din och alla andra feministers kamp förminskas så jävla mycket.
Det feminister brinner och kämpar för suddas ut pga att hon intervjuar massa VITA MÄN som ska säga vad de tycker och tänker om feminismen som "har gått för låååångt". Asså jag orkar på riktigt inte. Jag blir verkligen ledsen i hjärtat.

Upp