'Omg she's shaved!'


Instagram gillade ej den här bilden (no big suprise) så den raderades. Men hann komma massa awesome kommentarer från olika människor - så till er jag ej hann svara - puss och tack och kämpa och ge aldrig upp, okej?  

Och till de som allltid frågar 'varför?' så vill jag egentligen vara en barnrumpa och svara 'DÄRFÖR'. Men alltså, okej, naturlig behåring ska varken skapa frågetecken eller rubriker. Snubbar visar den där busken på var och varannan bild, it's okay. Men själv har jag aldrig någonsin sett min kropp orakad i det stadiet. Det är ju helt galet! Jag har aldrig sett hur min kropp ser ut orakad! För att jag mår så jävla dåligt över något som Nicklas etc kommer undan med utan ens ett liiitet frågetecken. Och som för bara några årtionden sedan var normen även inom porr etc. Då var det en underkategori med 'Shaved'. Så allt är bara en samhällsstruktur, som får folk -mig- att må kasst. Som förhindrat min vardag, som förhindrar mångas vardag.

Och då behöver bilden av lite buske normaliseras och neutraliseras, så att de som faktiskt vill vara orakad vågar det. För det är fasisken svårt idag. 

#bodygoal 
#1 - - Anonym:

(nu vet jag inte ifall du slätrakar eller bara trimmar/sparar lite hår men delar med mig ändå)
Jag har pojkvän och jag har slutat raka fitty! Trimmar dock för att jag tycker det är mer bekvämt, lättare att komma åt klittan då liksom, men kan säga att det är sååååå mycket skönare med hår än slätrakat. Tycker t.ex. sex är mycket skönare när man inte får kontakt direkt mot huden på blygdläpparna - innan kunde huden där nästan bli lite öm - pappret glider lättare när man torkar sig, man slipper kliandet och stubb som bara gör ont. Så om du slätrakar dig (eller någon annan som läser denna kommentar) Våga vägra! Bästa jag gjort, så himla skönt att slippa oroa sig över om en "är för hårig" och bara acceptera att könshår är helt naturligt och väldigt praktiskt. Plus att man kan lägga tiden det tar att raka sig på något mycket roligare.

Svar: Sju år senare!Jag är superduktig nu för tiden med att'slarva' med rakningen, så slätrakar gör jag säääällan. Men jag har ju fortfarande aldrig sett det 'helt' utväxt.:(
Men håller med, så mycket skönare att inte vara helrakad etc!
Alexandra Johansson

#2 - - SaraNavjord.se :

Så himla bra inlägg! Jag blir så irriterad och arg över att lite hår ska vara så farligt och att det ses som äckligt att inte raka sig, det är upp till var och en att bestämma om de vill raka sig eller Inte!

Svar: <333
Alexandra Johansson

Upp