Q&A - P-piller

Hej! Jag har precis slutat med mina p-piller efter ett par års användande, om jag minns rätt gjorde du också det för ett tag sedan? Min hy har verkligen startat krig i mitt ansikte just nu, är helt oljig och har fått massa finnar. Hur gjorde du för att bli av med dom? Har du några bra lush-tips!? Är helt desperat haha :(
Till resan - säger också böcker! Och en hatt, himla skönt med skugga för ögonen haha
 
Svar: Hejjjj. Jag slutade med p-piller i drygt ett halvår och hat/älskade det, och har ju lovat att skriva om det sen dess. Hyn freakade ut, sexlusten steg, jag tappade ganska många kilon och humöret blev bra. Ganska jämt ut +/- alltså.:/ Så jag beslutade mig för att börja på pillrena igen och har gått på dem nu (lite slarvigt) under sommaren. Främst för att jag gick ner så mycket i vikt så jag såg sjuk ut, men också för att min hy varit en av de saker jag varit "nöjd" över iom tunt skandinaviskt hår och så vidare. Är dock osäker på om jag kommer fortsätta med dem, det är verkligen för mycket negativt egentligen att förstöra kroppen med såna här hormontabletter. Min hy har inte återställt sig helt än tyvärr, och det bidrar väl till att jag funderar på att skippa pillsen helt.
 
MEN jag har några supertips för oljig hy från Lush som hjälpte mig ganska rejält. Först och främst Vanishing Cream som jag skrev om här, som dagkräm om du känner att finnarna ploppar upp mycket. Annars är Enzymion bra för att matta av totalt bara! Och en av mina favoritansiktsskrubbar är Dark Angels, som hjälpt min ny massor nu i sommar! Den kan dock vara lite för hård att skrubba med dagligen, så känn efter hur din hy fungerar innan du går bananas.:) 
 
Mask Of Magnaminty

Två ansiktsmasker som är värda att nämnas också är Mask of Magnaminty - bra för djuprengöring och uppfrisktning, och Cosmetic Warrior - bra mot finnar. Bäst mot finnar kanske till och med.
 
LYCKA TILL!! <3 stå emot klämmandet!
Q&A, What was going on today? | |
Upp