Lush favoriter - Vanishing Cream

https://www.lush.se/image/cache/data/ANSIKTE/VanishingCreamOverheadWEBB-360x360.jpg
 
HEJ.
Nu försöker jag blogga igen lagom till en intensiv jobbperiod och sen en spanienresa, men jag vet ju att ni vill höra om Lushprodukter och mina favorittips. Så jag ska kämpa på!
This one - sjukt bra dagkräm.
Beskrivning på hemsidan:
"Vindruvsolja och linfrögele är lätta oljor som snabbt sjunger in i huden och bär in alla de godheter som vi lagt i krämen. Trollhasselextrakt är samandragande och antibakteriell  och neroliolja hjälper mot ärr. Vanishing Cream passar för dig som vill ha en lätt kräm som samtidigt lugnar ned problemhy."

Hör ni vilken dröm eller? Jag kör den här som dagkräm/primer under sminken varje dag - och den hjälper verkligen! Har man någon finne på G ut kommer den vända om och försvinna, och näsan håller sig matt och fin hela dagen. Luktar liiite för mycket för min smak, men iom att det är neroliolja i den så antar jag att det är den som luktar ganska mycket! Annars är väl det enda minuset att den inte alls passar som nattkräm längre perioder om man är en torris - den återfuktar ganska milt. Men däremot kör jag den ofta på "problemområden" på kvällarna.
 
Denna går lös på 389 kronor, och räcker bra länge. 
 
Make up & recensioner, What was going on today? | |
Upp