Vad slåss vår generation för?



Att slåss för en fråga vi brinner över tror jag är viktigt. Idag ser jag ungdomar varje dag, i min ålder, som inte har koll på något alls. Vad är politik, orättvisor i världen - och inte i våra hem, och vad brott mot mänskliga rättigheter? Vi känner oss värdelösa, dåliga, tråkiga och förstår inte varför.
- Vad brinner du för?
- Vadå brinner?

Ni vet den där eken som det varit så mycket debatter om?
Asbra, folk förenades och slogs om något. Men det här inlägget tycker jag visar på något väldigt vettigt.

Citat:
"... där staden tryckt ihop 68 barnfamiljer....Vi träffade Marilyn vars sjuåriga dotter bott fem av sina levnadsår i barackerna där kackerlackor, råttor och mögel härjar...Många är rädda.
Det här berättade vi på ett uppslag i tidningen. Vi fick inte en enda insändare. Inte en reaktion. Aktionsgrupperna har uteblivit om man säger så…
För en tid sedan våldtogs en 16-årig flicka ...
Men tänk er om eken-gruppen var där, med trubadurer, poeter och marschaller. Det skulle ju bli rena rama folkfesten, och tryggt."
Feminism, djurrätt och andra bravader | |
#1 - - sofia:

sv: serien är så sjukt ovärd.. dom gör SAMMA saker och alla ba "woooah" bara för att det är zombies.. och sen blir det en minitiniwini twist och folk typ jublar, åh det gör mig så arg.

jag tycker verkligen att du borde köpa serien (pappersform)



fattar inte heller hur dom ska hinna med allt i serien, det är ju en evighetsserie.. haha åh känner mig så töntig som bilr irriterad över det.. men när 50% av alla statusar å fb är "FAN VAD SJUKT BRA WALKING DEAD ÄR" eller "SHIT VILKET TWISTAT SLUT" vilket det inte ens var..



ah sorry för wall of text :(

#2 - - BabyStrange:

Jag vet inte, jag vet så många som är engagerade i t.ex. politik, djurrättsfrågor, feminism och civila samhället. Självklart finns det folk som inte är engagerade i något särskilt, men så tror jag att det alltid varit. Tror inte att vår generation är värre än någon annan, däremot har vi nog mycket svårare att rensa i informationsflödet efter något att bry oss om.

#3 - - Ida:

Jag ryser rakt in i skelettet av hur saker värderas, då främst av folk som har maktposter, och av media. Låtsasvärlden får mer än väl sitt utrymme - verkligheten? Nej men den är ju lite obekväm, så vi visar något färgglatt istället. Man blir ju ledsen på riktigt.

#4 - - Josefine:

det fina var ju att eken var genomrutten och fara för människor (y)

#5 - - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.:

Hej igen fina du! Har en liten fråga. Behöver hjälp med en liten sak som tar endast några minuter. Dessutom får du en länkning som tack!

Klicka på länken och läs mer vad det handlar om

http://sense.webblogg.se/2011/november/tavlar-och-vinn-din-egen-onskelista-fran-asos.html

Tack på förhand :)

Upp