EYEBROWS:


Helt oredigerade bilder för er skull.
Har väldigt markerade ögonbryn idag,
men varierar oftast från dag till dag.
Fått en jäkla massa frågor om mina ögonbryn senaste tiden, så tänkte skriva en kort guide innan jag åker bara. Finns få saker som är så hemskt, ytligt sett, som folk som fixar sina ögonbryn fult. Ha hellre för tätt mellan ögonbrynen än för brett emellan, annars ger det ett intryck av att ni är en alien. Ser ofta så himla fina människor som vridit om hela ansiktet i något onaturligt för att de förstört ögonbrynen så mycket. Längst ner har jag lagt in en bild som är väldigt bra att följa
/Med detta menar jag inte att jag tycker man ska fixa och hålla på, naturliga ögonbryn är otrolig fint.

1. Jag följer min naturliga form, och noppar bara underifrån, förutom enstaka hårstrån ovanför som växer fel bara.
2. Ta pauser när du noppar, man noppar lätt för mycket.
3. Klipp till ögonbrynen om du har långa hårstrån (som jag). Speciellt ytterst, där hänger det gärna ned.
4. Måla med ögonbrynspenna - för starkare, hårdare intryck (som jag.) Ta annars en snedställd pensel - gärna Ecotools, den är awesome, och måla med en matt skugga i matchande färg.
5. Jag drar alltid ut ändarna med fingrarna, gillar inte när det "slutar tvärt"
6. Borsta lite så ser det naturligare ut, och man undviker streck.
7. Öva, och tänk på det här:





Make up & recensioner | |
#1 - - Ida:

Superfina bryn :)

#2 - - V:

Älskar dina ögonbryn, känns som att jag failar med mina hela tiden. Det är stört, för när jag målar dem så blir jag jättenöjd, men när jag ska ta oseriösa bilder tex, där jag gör grimaser så fuckar dom upp sig och ser ut som typ ormar? Blir skitful form då, dem är som gjorda för att jag bara ska ha samma ansiktsuttryck hela tiden haha..



Du toppar föresten listan på snyggaste brudarna jag sett. Score

#3 - - Virvelvindsflickan:

Du har snygga ögonbryn !

#4 - - memoriesliveforever:

Dina ögon är galet vackra

#5 - - V:

sv: tack så mycket för hjälpen! har testat måla helt rakt längst in, men då ser dom så fejkade ut på mig. Men på dig är det så jävla snyggt och jag fattar inte hur du lyckas :( för på mig får man verkligen intrycket av att dem är målade då. Men det kan vara en vane-sak med, tycker att målade ögonbryn är skitfint om man gör det rätt. Och jag har inget val, ser ut som ett troll om jag låter dem växa ut naturligt. Sen tycker jag det är skitsvårt med färg, jag har ju färgen rubin på mitt hår och borde därför ha någon röd ton på mina ögonbryn. Men min hy skär sig med det och färgen blir ju typ röd-orange om jag målar på ställen där det inte växer något hår. Och då är det ändå light-brown jag använder vilket inte har någon rön ton alls i sig. Fan vad kass jag är på det här med smink alltså, och ögonbrynen gör ju så jävla mycket :@

#6 - - pia:

sv: aaah hoppas fan att de "kommer över" piercingen. har fortfarande inte berättat, lol. är så feg för vad de kommer tycka :(

#7 - - Suzanna:

Älskar formen på dina ögonbryn!

#8 - - Elin Svanold:

Det värsta jag vet är människor med ögonbryn där början är tunn och ändarna breda. Ögonbryn gör så mycket för ansiktet.

#9 - - Kaleido:

Jättesnyggt, passar ditt ansikte.

Håller med om att man hellre ska ha för tätt än för långt borta.



Har på senaste tiden gillat lite med definierade brows och jag har ju redan mörka (typ svarta) ögonbryn, så jag kör bara en angled brush med svart shadow och så ser mina ögonbryn lite mer framhävda ut :3

Upp