q&a vegetarian

Anonym om Blå tankar, svarta tårar:
Hej du är så jävla snygg.
Är du vegetarian/vegan? Hur länge har du varit det?
Kram.


Svar: Åh tack så mycket!:*
Jag är vegetarian! Har varit olika grader av det sedan jag fyllde 13, först åt jag fisk + fågel, sedan slutade jag med kyckling och för några år sedan drog jag ner på fisk rejält, och slutade med det "på riktigt" för drygt ett år sedan tror jag.
Att jag åt vitt kött i början var helt enkelt för att mamma vägrade gå med på något annat, och jag tycker i efterhand att det är bra med en nedtrappning, omställningen kan bli svår annars, speciellt i den åldern jag var i.

Att jag inte är vegan beror på att jag har såna problem med maten - när jag började med min vegandiet för ca ett år sedan så mådde jag också som sämst, och det var helt omöjligt att klara det typ. Det är mycket svårare att vara vegan i en så liten stad som jag bor än i typ Stockholm tyvärr. Sen kan jag inte bli vegan nu när jag får hjälp på ä-kliniken, de "förbjöd" mig om jag ville ha hjälp. Men i framtiden ska jag absolut bli vegan - och redan nu ersätter jag så mycket jag kan med veganska produkter.
Q&A | |
#1 - - Jennycatharina:

har varit veg i tio år och blev vegan för några månader sedan. helt underbart, aldrig mått bättre i kropp och samvete :)



fin blogg!

#2 - - Ziu-Ziu:

Hi! We only want to tell you that we love your style and your blog, of course =)

But we can't follow you!

Upp