Hudtips del 1 - Min kvällsrutin




Okej, vi utgår från sminket i föregående inlägg.
Steg ett: Just nu använder jag Lush - Ultrabland som ansiktsrengöring efter att blivit bokstavligen tvingad att köpa den i butiken (tycker Lush börjat strunta i demokrati i sin butik nu för tiden, faktiskt). Och - okej, produkten är bra. Men jag kommer nog inte köpa den igen. MEN: Den är mild, och tar bort typ allt smink. Mascaran brukar jag dock behöva gå på två gånger. Det känns som att tvätta sig med honung typ - och luktar lika. Segt, liksom inget jag vill ha kvar på huden. Men den är mild och snäll, torkar inte ut något alls och lämnar huden ren. Känns inte så dryg, och är ganska dyr - 99 kronor för en liten burk.
Normalt skulle jag använda mandelolja, och kanske någon av Lush's ansiktstvålar t.ex. Coalface för hårt sminkade dagar, men den är lite stark nu på vintern, därför jag testade något nytt.

Del 2: Med ultrabland behöver man ta bort kladdet med bomull/papper (jag föredrar papper, snällare mot miljön då jag spolar ner det) och då kanske man vill ha lite extra vitaminer in i huden också, i form av ett ansiktsvatten. Jag använder då äppelcidervinäger blandat med vatten. Tänk på att ÄCV är jättestarkt - och kan bränna och lämna dig röd i huden. Blanda med mycket vatten, speciellt om du vet att du är känslig. (Att börja med 1/10 ÄCV är att rekommendera)
På bilden har jag bara dragit bort det värsta med papper först, för att senare rengöra allt med en bomullsrondell (som jag kastade i soptunnan) med ÄCV.

Del 3: Just nu använder jag burken på bilden som ansiktskräm - normalt skulle jag använt Aloe Vera + mandelolja, men aloe veran var slut när jag skulle köpa det så provade något nytt. Den här krämen är bra, den innehåller mycket aloe vera och inga mineraloljor, parfymer eller färgämnen - WOHO. Dock innehåller den parabener - så jag kommer inte köpa denna igen. MEN den är för övrigt superbra, och väldigt dryg.
Kostar knappt en hundring på diverse hälsokostbutiker alá Life.

Känner jag att min hy är lite extra ful droppar jag i lite Tea Tree Oil i krämen, så det får verka under natten + dagen. Tea Tree är som en spot controler, och kan duttas på där en finne är på väg, eller blandas i ansiktsvattnet. Även Tea Tree är mycket starkt, så var försiktig. Blanda med vatten, och ha ytterst lite koncenterat direkt på huden - helst inget alls.
Kostar knappt en hundring på hälsokostbutiker alá Life.
 
Make up & recensioner | |
#1 - - Ida:

Jättebra tips! Jag vill också helst ha så naturliga ämnen i ansiktet/kroppen som går. Aloe veran som var slut, är det en kräm som finns att köpa på Life den också? Undrar också, använder du ofta parfymer och isåfall vilka/vilken skulle du rekomendera? :)

Svar: Det är en jättebra idé!:DAloe vera finns på apoteket, och även på life.:) Du ska ha ganska ren aloe vera, typ 98 %, men inte för mycket heller har jag läst.
Med parfymer anävnder jag allt möjligt onyttigt faktiskt! Just nu använder jag Vanillary (typ) från Lush, och Trophy från Make up Store.:)
Alexandra Johansson

#2 - - Amanda:

Du är så himla fin! Man känner sig ful när man ser dina bilder,haha ;P

Svar: Men du är ju jättefiin! tack iaf.:*
Alexandra Johansson

#3 - - Ida:

Åh tack för svaret! Jag ska kolla upp både parfymena och aloe veran ^^ Har säkert redan sagt det i ett annat inlägg tidigare, men du har så awesome stil och diggar starkt dina djurvänliga åsikter. Blir så inspirerad! :)

Svar: Taack sötnos!!:** Blir så glad för sådana här kommetnarer.<3 hoppas du hittar grejerna och gillart!:*
Alexandra Johansson

#4 - - Ida:

Tack själv snyggis! Det hoppas jag med! :*

#5 - - Ida Gustafsson:

Kan man köpa mandelolja i Lifebutiker med? :) Blev sugen på att testa dina rutiner! :)

Svar: Ja, och på apoteket!
Alexandra Johansson

Upp