SPICE UP SOME MORE

http://stream2.gifyo.com/pictures/1428/large/3e6e0c939e6df20de13fb7dbbb3165bc-878652433.gif
Alltså Melanie C var aldrig min favorit, men erkänn att jag hade kunnat tas för henne i den här outfiten?!? Spice sport here I come!!
 
(PEPPMÅNDAG. Sa jag att jag är så sjuk att jag grinar? Tappade rösten helt igår och den har inte kommit tillbaka än. Kul va?)
What was going on today? | |
#1 - - Chessie:

Babe!! x

Svar: Men du är babe!:*
Alexandra Johansson

#2 - - lovisa:

sötaste du!

Svar: Du är! <3
Alexandra Johansson

#3 - - Jimpa:

Du har PM @ modellbilder =)

Svar: Svarat!:*
Alexandra Johansson

#4 - - Matilda:

Vad tycker du om att det nu finns en tandkräm, framställd för män? Pepsodent, eller Colgate, tror jag.

Svar: Låter bara dumt. Är den extra strong eller gjord för att neutralisera det extra köttet män äter? Blir mina tänder grön om jag provar den?
Om jag ska se tillbaka på historien är den antagligen bättre än den vanliga dessutom.
Alexandra Johansson

#5 - - Loubo:

Du är sjuuukt gorgeous. För övrigt så undrar jag bara över din åsikt kring en sak. Tycker du att Miley Cyrus "nya grej" med att stödja hela Blurred Lines-grejen och leka vild och galen tonåring som spelar rätt i händerna på rika cismän är bra/givande för feminismen? Jag har hört många påstå att hon på något sätt de inte kan förklara för feminismen framåt med det hon gör, men jag vill gärna veta hur isåfall. Har för mig att jag läste här någongång att du gillade henne, så jag skulle vara sjukt tacksam för svar! :)

Svar: Taack.<3
Hm, du måste nog hjälpa mig lite här eheh.:( Har hon gjort något mer sen VMA'galan där hon twerkade runt i beige latexdräkt? För det uppträdandet är ju AWESOME. Menar, ingen i hela världen kan ju tycka hon är sexig där, aight? Och det är så jäkla feministiskt att man dör! Hon pekar Fuck you till alla hemma i TV-soffan och har så gaalet kul på scenen utan att bry sig om utseendet eller vad folk tycker, och tar över uppträdandet från äckel-thickes så jäkla hårt!
Hon är ett subjekt i det uppträdandet, inte ett objekt (som tjejer nästan alltid blir i uppträdanden med män, även om båda är duktiga på det de gör) och det visar på en viljekraft och kvinnokraft!:) Hon tjänar pengar på att provocera, säga vad hon tycker och bara köra över alla som ogillar henne (känns det igen? Lady Dahmer hade jag lika gärna kunnat prata om!).
Sen gör hon ju inte saker för-att-vara-feminist, och det är ju drömmen. Men har hon gjort något nytt uttalande eller så, så har jag absolut missat det! Tipsa mig gärna då.:*

kram!
Alexandra Johansson

#6 - - A:

Det roliga är att det enda hon (Miley Cyrus) gör är det som en hel rad av rockmän har gjort genom rockhistorien. Simulerat onani på scen osv. Visat brösten. Då bryr sig ingen liksom, om män gört. Hon är mer rock än alla män då folk faktiskt blir upprörda, för övrigt. Folk blir ju inte ens det av Marilyn Manson och sån skit längre, men om Miley twerkar eller flashar bröst så jäklar. Hon är och gör det som rock alltid gjort och varit. Tänjer gränser. Det borde fler tjejer göra (efter sin egen vilja och på sitt eget sätt) för det är så man tar makten över sig själv, typ. :)

Svar: Precis.:) Man gör sig själv till subjekt, inte objekt. Sen har både Madonna och Gaga och Cher gjort som Miley, och vi vet ju hur älskade de är.
Alexandra Johansson

#7 - - Loubo:

Ja, absolut, att tjejer tar för sig är bara asfett. Men däremot... 1. Hon uppträdde med äckliga Robin Thicke, med blurred lines. Hon sjöng den, sponsrade den, gjorde den ännu mer omtyckt och accepterad. Jag avskyr thicke ofc, inget tal om saken, men jag fatta inte varför det är okej att hon sjunger om det. 2. Jag är absolut för avslappnad nakenhet, avsexualisering av bröst osv osv, men det sättet som inte bara hon, utan så otroligt många använt sig av, dvs klä av sig för att komma högre upp på toppen, leka lesbisk för att kåta dudebros tänder på det och helt enkelt säljer mer. Gör allt till softporr, det säljer ju. Det är det jag menar när jag säger att hon och så många andra spelar rätt i händerna på alla rika cismän. Jag tror inte feminismen kommer någon vart om vi upprepar det vi tidigare behövt göra för att hävda oss, klä av oss och verka porriga för mäns njutning. Jag ser inte hur det är nyskapande eller en fräsch feministisk början. Jag ser bara mer och mer objektifiering, för det är stor fet skillnad på naket i allmänhet och naket för att det säljer. Självklart är det ett enkelt sätt att komma upp på toppen som kvinna idag, tyvärr är det så det ser ut, och jag förstår att miley tillsammans med massa andra gör det, it's money damnit haha. Det jag fortfarande inte förstår är hur det är befriande och feministiskt att fortsätta i samma fotspår som kvinnan behövt göra sen tidernas begynnelse. Återigen, yay för naket, yay för att tjejer tar plats! Och jag ser inte mileys som provokativt, alla har ju gjort det redan, det är bara synd att vi måste hävda oss så jävla mycket med hjälp av våra kroppar och männens tillfredställelse över dem. Visst att hon räcker ut tungan och ger fingret åt folk, men jaha, grattis, i övrigt springer du omkring och leker vild och galen och klär av dig för att män diggar det och dessutom peppar våldtäkslåtar. Förstår fortfarande inte haha :(

Svar: Jag hatar också såklart Thickes, vet ej varför Miley var med honom (kan ju tänka mig att det var do this or go home, och hon är uppenbarligen jagvillblikändiskåt!) MEN jag älskar hennes framträdande med honom?! Hon äger ut honom totalt och gör honom till ett passivt objekt och tar över scenen själv. Han står bredvid och bah va? Skulle man uppträda med Thickes så skulle man göra precis som hon! (och reaktionerna som kom pga uppträdandet, skiten Miley fick för att uppträda med en gift man visar ju också på att det uppenbarligen var något nytt som hände på scenen)Jag var tvungen att vänta med den här kommentaren tills jag såg henne live, eftersom jag aldrig kollar liveframträdanden i förväg - men nu i efterhand håller jag med mig själv ännu mer. Hon betedde sig på ett sätt jag aldrig sett en kvinna bete sig, MÖJLIGEN Die Antwoord men till och med Zef behåller mer normativitet i sin sexualitet nog. Och hon hade scenen full med folk som hon kåtade sig med och betedde sig sexuellt + kärleksfullt med, och _ingen_ var en Vit Man. Alla andra grupper kändes representerade (typ) och hon lät alla vara sexiga, öppna, coola OCH töntiga. Även henne själv. Var skeptiskt först iom CA-grejerna med twerking, men när man kikade på gruppen människor hon hade med sig och hånglade med (på jämställda villkor) så kände jag bara att fan, hon fick med alla utan att exotifiera eller förlöljliga någon!Och jag har endast hört typ feministiskt lagda män/såna där vettiga karlar (faktiskt) som diggar Miley. Alla andra har jag hört säga "omg så äcklig brud, pillar sig i underlivet på scenen" och då tycker jag inte hon smeker cis-mäns snoppar och egon faktiskt. Jag förstår hur du menar såklart! Men efter att ha sett henne live speciellt då så förstår jag verkligen uppfattningen om henne. Hon är så osexig man kan bli, hon slickade sig i sin håriga armhåla och åkte rutchkana ner för sin egen tunga och visade glatt upp sina stubbiga bikinilinjer. Och jag tänder på det så in i helvetet! Det är som en.. Egeninspelad porrfilm mellan två(eller asmånga) älskare. Snuskigt och naket men inte kommersiellt på det sätt man är van med.(Och det är ju Mileys personlighet som verkar luta mot det nakna, översexuella och provokativa, precis som Gagas. Dvs om hon var mer en Lana del Rey-person så hade hon ju inte spelat på sex och liknande på samma sätt. Men hon verkar ju älska sex och låter det verkligen leva ut. Yey för kvinnor som är subjekt i knullandet, och helst skulle alla småtjejer se henne live! (minus jointarna då eheh))Sen tror jag absolut att hon lätt kan göra felsteg eftersom hon Livin' on the edge av vad som är ok, CA-grejen blir ju ett snedsteg hon tog. Så jag håller tummarna att det går åt rätt håll.
Alexandra Johansson

Upp