READ.

Det här. DET HÄR. Så många Good Guys, men som blir upprörda över trygga zoner, kvinnojourer, samtal för icke-män/rasifierade, VÅR upprördhet - INTE vår utsatthet. Good guys som tror de är feminister men bara ÄR FUCKING GOOD GUYS IN THEIR OWN WORLD. För faktiskt, det är inte vita cis-män som får sätta reglerna i de utsattas värld. Det är de utsatta. På samma sätt som jag som vit, hetero(jag är pan men passerar som hetero iom heteroförhållande atm), cis hela tiden övar på att bli bättre på att hålla käften och lyssna på andra utsatta grupper. Det är den som blir kränkt, upprörd etcetera som EN SKA LYSSNA PÅ. Inte på den som kränker.
 
Det lärde en sig väl i lågstadiet? Att det är den som gör någon ledsen som helst ska ta ett steg bakåt, sätta sig ner, analysera vad en gjort och be om förlåtelse - för att inte upprepa beteendet? Vi lever i en otrygg värld, that's it. Alla är utsatta på olika sätt, ABSOLUT. Men på samma sätt som min vithet skyddar mig i Sverige, så utsätter min kvinnlighet mig för fara på natten. Strukturer och vanor bryts inte över dagen, och det är de som UTSÄTTER som måste öva bort det. VI, NI, OSS, DEM, ALLA.
 
Och det gör mig så ledsen att utsatta människor måste försvara sig hela tiden, förlåt för alla gånger ni fått försvara er för mig, jag är så ledsen! Skrik och slå mig nästa gång så ska jag lära mig när det var meningen att jag skulle ha lyssnat, förlåt.
 
#1 - - Olivia:

Jaaaa. Tack. Får jag dela på Facebook?

Svar: Självklart.:*
Alexandra Johansson

#2 - - Adde:

Ville bara säga att jag älskar dina feminist inlägg.
Älskar verkligen och läsa om det.
Keep it up! Puss o kram

Svar: Tack du fina! Ska inte, ska ta tag i det! tror 2014 var ett allmänt trött år för mig bara.<3
Alexandra Johansson

Upp