The Babadook

Blev tipsad om skräckfilmen Babadook av Rick&Ronja, och jag _älskar_ den. Helt annorlunda filmad än 'vanliga' skräckisar alá Hollywood och så jävla snygg.
Bara av att googla bilderna blev jag asrädd haha, och då är ändå klockan 13.00 på dagen...
Handlingen är enkel du vet - en unge som är lite speciell och ser monster, en konstig bok som dyker upp, en mamma som rivs mellan vad hon ska tro på. Tänker inte avslöja mer då historien ändå är relativt klassisk.
Men ja - tipstipstips. Älskar den. Och den klarar Bechdeltestet 'på riktigt' också, så det är trevligt.
 
 
Märker ni också hur ointresserad jag är av musik btw, om en jämför med film..? Haha.
 
Dock ett varningens finger, det finns daggmaskar med i en scen... /dog på riktigt.
What was going on today? | |
#1 - - Lilly:

Min tjejkompis Alice som är uppvuxen i Australien där hade dom spökhistorier om den boken när hon var liten. Det var även hon som tipsade mig om denna filmen.

Upp