Glöm inte att rösta

Den feministiska våren - idag gäller det! GÅ OCH RÖSTA, rösta på vad ni vill såklart, men hur coolt skulle det inte vara om 20 år, när vi har egna ungar och allt och bah "Jag var med i den rosa vågen. Vi gjorde skillnad, därför kan du göra och vara vem du vill nu!!"? Att vara först och störst med JÄMSTÄLLDHET, på samma sätt som Holland är med knark? Vad vill man helst?!
 
Till och med min söta pappa, han som alltid är först med det senaste men alltid går sin egen väg utan att lyssna på vad samhället säger, han med myggjagare och rockabillyfrisyr och som är grunden till min feminism utan att veta om det själv - till och med han! Svarade "Feministiskt initiativ! Såklart. Dags att röra om i grytan hos gubbarna där borta" när jag vågade mig på att fråga vad han röstar på. 
 
Kan han kan vi och GÅ FÖR FAN OCH RÖSTA! Kommer ni inte på något alls så rösta på Satanistiskt initiativ - lite roligare än blankröst. ;) 
#1 - - Tamlina:

Feministiskt Intiativ - Soraya Post blev det! :) (för min del)

#2 - - Astrid:

Får jag fråga varför du inte röstar på miljöpartiet? Är bara intresserad eftersom jag vet att du bryr dig mycket om djurs rättigheter och miljöfrågor och även fast F! också driver en del sådana frågor så kommer MP att driva de mycket hårdare... På samma gång som de är ett feministiskt parti. Menar absolut inte att kritisera ditt val, är bara nyfiken på vad som fick dig att välja F!

Svar: För att miljöpartiet har en självklar plats i riksdagen idag och har gjort precis det deras uppdrag var - att väcka debatten om miljö som en livsviktig fråga i politik. Nu är feminismen och jämställdheten nästa uppdrag (galet att det kom efter men ah) att ta tag i och att få in i debatten. Man behöver inte hålla med Fi! i all politik, för att hålla med om att en feministisk analys krävs inom modern politik och det är endast Fi! som kommer med den idag. Och så var det med miljön också innan MP kom i.:) Tycker det är en självklarhet för alla som vill se mer jämställdhetsanalys och QTBH-tänk att rösta F!
Alexandra Johansson

#3 - - A.:

Röstade Fi men inte Soraya Post. Såg henne i en debatt och hon är inte så bra, minst sagt. Blev typ som en trend att rösta på henne utan att ha koll, tror jag.

Svar: Förstår vad du tänker, jag gillar henne starkt av många orsaker, och ville gärna se en kvinnlig rom i Eu.
Alexandra Johansson

Upp