Att äga en sexualitet

(Hej, uttrycker jag mig transfobiskt på något sätt - säg till så redigerar jag. Jag försöker här under rikta mig till heterosexuella könsbinära och snopp/snippbärare - vem som än har könet i fråga. Heterosexuella kvinnor behöver inte ha snippa - heterosexuella män behöver inte ha snopp.)
 
Hur ofta ser vi snopp på film?
Hur ofta ser vi totalt nakna kvinnokroppar?
Hur ofta filmas tjejernas ansikten in i närbild när de stönar fram en orgasm - så där jävla galet snyggt som en egentligen inte alls ser ut?
Hur ofta ser vi männens ryggar spännas till - och kanske - släppa fram ett dovt grymtande?
Varför får vi aldrig se män njuta, mäns kroppar spännas av förväntan? Alltså inte för att vara sån, men jag är bisexuell och tänder på att se typ alla njuta. Och de flesta hetereosexuella kvinnor skulle nog gilla att få se lite glada män ibland också?
 
Att varenda jävla porrfilm är riktad mot män - Fula killar, Snygga tjejer. Mäns orgasm FÖR ATT KVINNAN ÄR SNYGG. Inte för att han njöt?  Det är väl klart att vår sexualitet går ut på att objektifera oss själva, vår kropp, vår njutning. Blev så jävla förbannad när jag läste att filmatiseringen av 50 Shades of Grey INTE KOMMER INNEHÅLLA SNOPPAR?!??! Alltså på riktigt, det är väl en bok som riktade sig till heterosexuella kvinnor? Och redan i trailern så ser vi en halvnaken kvinnlig skådespelerska? Men att få se lite snopp, det är för mycket begärt av kvinnor uppenbarligen. Det är upprörande, 'för mycket'. KANSKE FÖR ATT VI ALDRIG FÅR SE NÅGON? ATT VI BARA FÅR SE SEXUALISERADE KVINNOR DAGARNA UT OCH IN? Och nej, alla gillar inte snoppar. Men alla gillar inte snippor heller. Och gör en filmatisering som heterokvinnor världen runt - uppenbarligen - gillar så tar en väl förgivet att snoppar hör till lite? Att heterokvinnor tänder mer på snoppar än snippor? Men nej. Såklart inte. För det är på heteromäns villkor som vanligt.
 
Är det konsigt, att så många tjejer ser sig själv som bisexuella? Att vi redan från låg ålder känner att "Men du, TJEJKROPPAR är vackrare"? När vi ständigt matas med 'Den heterosexuella mannens' vinkel på kvinnor OCH sex? Är det konstigt då att jag drar på mig ett par spetstrosor som inte alls är det skönaste jag kan hitta i butiken - för att det får mig att 'känna mig bättre'? Snyggare? Medan alla snubbar går i slitna kalsipper som sitter perfekt? Att tjejer strular med tjejer för att få män att tända på oss? Att kvinnor som kollar på porrfilm KOLLAR PÅ TJEJEN? Inte på mannen?
 
 
 
Som den här bilden som cirkulerar runt. Vet ni hur kasst det är för ryggar att svanka? Ni vet den där artikeln om mäns bästa sexpositioner? De gjorde ju en för kvinnor med - här -.
Citat:
'Enligt Svante Berg handlar det för kvinnan om vilket håll hon böjer höften: framåt är bra för ryggen, medan bakåt är dåligt.
– Det är inte en slump att många med ryggont sover i fosterställning. Detsamma gäller även vid samlag, då det är skonsamt för ryggen. Vad man inte bör göra är att böja bak den.'

Hur kommer det sig att man aldrig forskat på kvinnor i den här bemärkelsen?
– Ja du, det undrar jag också. En löjlig amerikansk genusgrej skulle jag gissa.


Estetiken som säger åt oss hur vi har skönast sex. Inte vi själva. Fan alltså vad less jag är. Jag röstar för mer njutande män i icke-homoerotiska sammanhang - för där JÄVLAR finns det njutande män, googla typ 'TrueBlood gay' så ska ni få se samhällssnygga killar som njuter skiten av varandra, vilket är helt underbart och så himla fint att se -  så kvinnor slipper fokusera på sin egen kropp dagarna i ända. Jag röstar för att typ Sverige ska göra en ny version av 50 Shades of Grey, vi är duktiga på snoppar.

#1 - - Idaetc:

Tack. Mår fan illa av all äckligt vriden norm osv osv och du belyser det väl, tack!

#2 - - Emma:

Exakt!! Du skrev det som jag tänker på ofta. Och en annan sak som jag tänkt på också, är att varje gång snoppar eller en naken man i överhuvudtaget syns är det ofta i samband med humor, att det ska vara sådär roligt och man ska skratta åt hur löjliga de är som visar snoppen. Men ser vi någonsin det med kvinnokroppen?

#3 - - Lady Chrome:

Det här med 50 shades blev hag också irriterad på när jag såg det i Metro!!! Och sen var det någon forskare eller något som sa att det var "för mycket" med nakna män.

Eeeeh...?! Den här boken är ju så jäkla vanilj eller?

Upp