Mitt liv atm:

Men igår tog TrueBlood SLUT. Vad ska jag nu sukta efter? Kan verkligen inte räkna in AHS eftersom en måste vänta EN VECKA per avsnitt - det går inte att fylla livet med. Så vad ska jag titta på nu? Vad har jag missat för awesome serier under mitt liv?
 
Californication är verkligen min drömserie - om en raderar det onödiga höga antalet sexistiska passeringar - men den samlar ihop min idealbild på att leva dekadent men kärleksfullt. I'm hooked än så länge, började titta i helgen (och har tagit mig igenom strax 2 säsonger ehehe.)
 
Och ja, jag har börjar gräva i animevärlden - så där vill jag gärna ha tips om animes som en överlever att titta på, utan att vilja krossa TV-skärmen pga sexism etc. Jag är helt ny i den världen, och har bara sett Death Note!
What was going on today? | |
#1 - - Luna:

VAMPIRE DIARIES

#2 - - Johanna:

Det här kanske inte riktigt är en serie som passar dig, men vill ändå rekomendera Lilyhammer. Handlar om en en snubbe som var med i maffian i New York, men som nu har kommit in i ett vittnesskyddsproram och har då förflyttat sig till Norge. Han går från att vara en respekterad och mäktig man till en arbetslös snubbe, i Norge. Sen utvecklar sig hela historien och han klättrar sig upp stegvis (med lite hjälp utav sina maffia kunskaper).
Det blir så sjukt roligt med alla kontraster från New York till Norge!

Svar: Åhh spännande med Norge??? Ska kika in!!:D
Alexandra Johansson

#3 - - Idaetc :

Jag är fullkomligt förälskad i animeserien Tokyo Ghoul, den ligger mig så jävla varmt om hjärtat så den rekommenderar jag! Sen är Attack on Titan väldigt bra också! :)

Svar: Jaa den är awesome än så länge!:D det tittade Nicklas nyss på - och älskade, så blir väl attack On Titans för mig ensam sen ^^
Alexandra Johansson

#4 - - Therese:

Some awesome animes: Higurashi No Naku Koro Ni, Tokyo Ghoul, Another, Deadman Wonderland, Soul Eater, Zankyou No Terror, Mirai Nikki, Attack On Titan.
Sen alla Studio Ghiblis filmer är amazing! Min favorit är Howls Moving Castle och de håller just nu på att visa sin första serie, som faktiskt är en version av Ronja Rövardotter!

Svar: Ja studio Ghiblis har jag kikat massa på! Men serien lät awesome???
Ska kika in resten av dina tips med!!!:D
Alexandra Johansson

#5 - - Mia:

Higurashi no Naku Koro ni (skräck som jag typ fattade noll av men fullkomligt älskade) och Elfen Lied (också skräck, och den bästa anime jag någonsin har sett)!

Svar: Elfen lied sneglade jag lite på något avsnitt! Men var så mycket naket haha, ska ge det en till chans för alla älskar det ju!:D
Alexandra Johansson

#6 - - Anna:

http://www.imdb.com/title/tt0983213/

Den absolut vackraste kortfilmen jag sett, den är heeeeeelt magisk och underbar musik!

Upp