Kill your Darlings

 
 
Alltså. Jag har inga ord över hur mycket jag älskar den här filmen. Den är rå, het, poetisk och så vackert gjord. En skriker, skrattar, gråter tillsammans med Allen Ginsberg (Daniel Radcliffe) och Lucien Carr (Dane DeHaan). Och lite ironi på det är ju att båda spelar en Harry normalt i storflimer. x
 
Men filmen då. Åh filmen! Tror jag har sett den fyra gånger nu sedan jag och Luna kikade på den för första gången för nån vecka sedan. Den handlar - hur som - om the Beat Generation, där det för dessa snubbar endast handlar om att känna allt, för att kunna skriva ner det och aldrig bli bortglömt. Men själva beatet kan en strunta i egentligen - för det är bara så jävla vackert att titta på. Jag vill egentligen inte skriva vad den handlar om, så ni får titta själv helt enkelt.
 
Daniel Radcliffe är en av mina nya favoriter, och jag följer hans filmer med stora ögon och öppen mun. Så att säga. Har redan tittat på en annan jag ska nämna här sen, som fick både hjärta och ögon att blöda på det positiva sättet. Och om jag ska vara ärlig tror jag Kill your darlings skulle få med mer nördar och 'män' in i den feministiska kampen, än Emmas fina tal, om en introduerade den tidigt i engelskalektionerna.
 
Har du sett den?
What was going on today? | |
#1 - - Lilly:

Jag försökte se den, men lyckades tyvärr inte fastna för den.

#2 - - Louisa:

Hej! bra filmtips!

Jag läste igenom ditt gamla inlägg om hudvård o sånt och där nämner du att man kan använda aloevera och olja men då undrar jag, applicerar du då först aloevera och sedan olja eller blandar du dom två först till en kräm. Om du gör det sistnämnda, vilka mått utgick du ifrån?

Tack på förhand!

Svar: Hej söte! :)
Jag körde olivolja på kvällen - masserade först upp allt smink, svepte bort med bomull/handduk (spar på miljön med sistnämnda), repetera vid behov, och lägg sen ett tunnare lager till som får gno sig på natten. Funkar fint med mandelolja med!
Sen Aloe vera på morgonen.:) Mattar av och göre fint! Sen kan man blanda om en vill ha lite tunnare kräm på kvällen med, då föredrar jag mandelolja+ aloevera. Inga mått alls, utan efter vad ens hy verkar behöva. Fukt eller fett?

Lycka till!;*
Alexandra Johansson

Upp